Arhiva

2012


Constantin Rîpă, Tonal System vol. I*

Constantin Rîpă, Tonal System vol. II*

Melinda Beres, Cvintet de coarde în Mib major.

Prelucrarea Serenadei pentru opt suflători,  KV 375

Mircea Neamţ, Succinte ipostaze evolutive ale trombonului*

Valeriu Maior , Max Bruch,  Concertul pentru vioară în sol minor nr. 1 *

Ciprian Pop, Portret componistic

Carmen Plaian, Coursebook intonation exercises for solfège

Victoria Nicolae, Inserţii  psihologice în educaţia şi interpretarea violonistică

Ligia Toma Zoicaş, Epistemologia formării omului de artă în spiritul unei societăţi a cunoaşterii

Aurel Marc, Colaborarea compozitor-interpret în literatura muzicală de specialitate.

Oboiul în creaţia clujeană contemporană

Aurel Marc, Mozart şi oboiul. *

Ecaterina Banciu, Itinerarii muzicologice: Mozart,  Puccini,  Toduţă. Terényi

Constantin Rîpă, The Rhytm modern music*

Eduard Terenyi, Modern music harmony*

Herwig Reiter, Trei Lieduri

Vladimir Axionov , Studii muzicologice

Dora Cojocaru , Creaţia lui G. Ligeti în contextul stilistic al secolului XX

Adrian Pop , Opt bagatele pentru cvartet de coarde

Gyorgy Selmeczi , Hajnal – Stabat Mater in honorem

Tatiana Olteanu , Avatarurile mitului lui Orfeu în istoria muzicii*

Lucian Ghişa, Oratoriul românesc*

Vasile Jucan, Studii de orchestră

Daniel Goiţi, Tehnica modală,  cromatică şi repetitivă în limbajul pianistic skriabinian

Valentin Ivanof, Muzica-Ars memoriae: paradigme interpretative în pianistica de acompaniament : de la teoria memoriei la practica memoriei

Valentin Ivanof, Muzica - Ars memoriae : orchestral şi virtuozic în pianistica de acompaniament

Nelida Nedelcuţ Carmen Plaian, Solfegii în chei

*) în curs de publicare

 

2011


Lucia Cicoară Drăgan, Fum,  poeme

Ursula Philippi, Prelucrări de corale pentru orgă

Ursula Philippi, Trei piese de orgă

Aris-Cristian Petruş, Reuniunea corală Camerata Academica Porolissensis Zalău,  40 de ani de activitate neîntreruptă

Tudor Feraru, Lira lui Orfeu

Şerban Marcu, Orfeuridice,  balet pentru cor şi ansamblu cameral

Titus Besa Flueraş, Evoluţia tehnicii şi a interpretării violonistice în genul concertant

Titus Besa Flueraş, Aspecte tehnice şi interpretative în sonata pentru vioară

Şerban Marcu, 5 Studii pentru clarinet solo

Ciprian Gabriel Pop, Klarinetix pentru clarinet şi muzică electronică

Răzvan Metea, Schizo Folk pentur clarinet,  pian şi muzică electronică

Bence Muk Cristian, Golem pentru clarinet pian şi muzică electronică

***, Concursul Naţional de Analiză Muzicală Contemporană ediţia I,  2011

 

 

2010


Adriana Neculai, Parcurs analitic in tehnica pianistică

Daniel Goiţi, Leimotivul muzical în creaţia pianistică a lui Skriabin

Nicuşor Silaghi, Vioara în muzica tradiţională românească din Transilvania

Nicuşor Silaghi, Valorificarea artei interpretative a lăutarilor ardeleni în compoziţii clasice autohtone

Emima Stan , Evaluarea repertoriului de cântece al mişcării penticostale româneşti

Nicoleta Demian, Concepte tehnice în studiul dansului clasic

Elena Chircev, Sisteme de educaţie muzicală

Eduard Terenyi,  Gabriela Coca, Aranjamente corale

Claudia Bataragă,  Şerban Băcilă, Tehnică vocală

Ciprian Pop, Teoria instrumentelor

Ecaterina Banciu, Istoria muzicii

Gabriel Banciu, Estetică muzicală

Ileana Szenik, Folclor muzical

Ciprian Pop, Tehnologia muzicii electronice (Informatică muzicală)

Mircea Câmpean, Instrument popular

Ioan Bocşa,  Alin Stan, Cânt popular

Eduard Terenyi,  Gabriela Coca, Armonie

Eduard Terenyi,  Gabriela Coca, Contrapunct

Gabriel Banciu, Forme şi analize muzicale

Sanda Onutz, Psihologie

Sanda Onutz, Pedagogie

Melinda Beres , Cvintetul de coarde în ipostazele mozartiene

Ioan Oarcea, Cântarea corală

Constantin Rîpă, Fişe muzicale – deceniul meu de veac XXI

Carmen Plaian, Curs de exerciţii de  intonaţie pentru solfegiu

Lucia Cicoară Drăgan, Zâmbet

Lucian Ghişa , Poemul simfonic românesc

Constantin Rîpă, Liturghia de concert

 

2009


Vasile Herman, Analiză muzicală comparată

Constantin Tufan Stan, G.Kurtag. Reîntoarcerea la matricea spirituală

Delia Irimie Stoian , Obiceiuri de înmormântare din zona subcarpatică a Moldovei (Suceava,  Neamţ,  Bacău)

Delia Irimie Stoian, Repertoriul funebru din zona subcarpatică a Moldovei (Suceava,  Neamţ,  Bacău)

Szekely Silion Alexandru, Privire estetico-stilistică asupra pianisticii de acompaniament

Szekely Silion Alexandru, Reducţia partiturilor orchestrale ale concertelor pentru vioară. Paradigme stilistice

Adina Mureşan , Pianul în orchestra simfonică din secolul  XX

Vasile Herman, Formele muzicii vechi europene

Vasile Herman, Formele muzicii clasicilor vienezi

Vasile Herman, Coruri

Valentina Toma, Estetica avangardei muzicale ruse din prima jumătate a sec. XX

Ioan Bocşa, Muzică vocală tradiţională din Sălaj vol. I

Ioan Bocşa, Muzică vocală tradiţională din Sălaj vol. II

Ioan Goilă , Fascinaţia clarinetului vol. III Soledad Sonoro

 

2008


Lucia Cicoară Drăgan30 de ani de scenă

Ileana Szenik, Studii de muzicologie vol. I

Ileana Szenik, Studii de muzicologie vol.II

Ileana Szenik, Studii de muzicologie vol. III

Anastasia Buruian , Stilistica interpretării liedurilor lui Gh.Dima

Anastasia Buruian , Aspecte stilistice în creaţia de lied a lui Gh.Dima

Kállo Ildi, Estetica artei corale interpretative din Transilvania

Valentina Toma, Meandrele unei opere,  Lady Macbeth de Dm. Şostakovici

Kirkoska Iuliana, Mesajul valoric al dramaturgiei verdiene în câmpul dramatic al esteticului vol. I

Aurel Marc, Excelenţa oboiului în creaţia marilor maeştri. Sigismund Toduţă – creaţia pentru oboi

Kirkoska Iuliana, Ipostazele belcanto-ului în lumina creaţiei verdiene vol. II

Kirkoska Iuliana, Trãsãturile stilistico-estetice ale creaţiei lui Verdi în lumina unor roluri feminine paradigmatice I. vol. III

Kirkoska Iuliana, Trãsãturile stilistico-estetice ale creaţiei lui Verdi în lumina unor roluri feminine paradigmatice II. Vol. IV

Kàllo Ildi, Dirijori ardeleni. L. Surlaşiu,  Nagy Istvan,  Dorin Pop

Gabriel Bulancea, Gândirea creatoare şi estetică a lui Claude Debussy

 

2007


Tudor Jarda, Simfonia a III-a

Tudor Jarda, 21 de lieduri pentru voce şi pian pe versuri de L. Blaga

Lucia Drăgan Cicoară, Izvorul gândului

Lelia Albu , Cântarea rugaciune

Gorea Luminiţa, Rolul flautului

Fufezescu Lucian, Balada florilor

Sâmpetrean Mircea, Ipostaze scenice ale rolurilor de bas şi bariton din operele mozartiene

Elena Şorban, Muzică şi paleografie gregoriană

Constantin Rîpă-Nelida Nedelcuţ, Solfegii pentru toţi vol.I

Constantin Rîpă-Nelida Nedelcuţ, Solfegii pentru toţi vol. II

Marius Budoiu, Respiraţia  între mit şi adevăr

Peter Habala, Scrima scenică în spectacolele de operă şi balet

Ioan Goilă, Fascinaţia clarinetului vol. I

Ioan Goilă, Fascinaţia clarinetului vol. II

Nelida Nedelcuţ – Andrieş Elena Adriana, Repere orientative în elaborarea proiectelor de cercetare instituţionale

C.Rîpă-I.Oarcea-M. Sabin Rus, Administraţie artistică în stil antreprenorial

Ina Hudea, Marketing cultural şi promovare în mass-media

Eduard Terenyi – Gabriela Coca , Gândirea dualistă

Gabriel Banciu – Cristian MIhăescu, Management educaţional şi IT

Eduard Terenyi – Ina Hudea , Shakespeare musical. teatru.gest.imagine.

Vasile Herman, Tradiţie şi inovaţie în muzica românească tradiţională

Mircea Sâmpetrean , Cunoaşterea vocii umane şi persuasiunea jocului scenic

Constantin Rîpă, Curs de dictat tonal-funcţional melodic şi ritmic

Lucia Cicoară Drăgan, 30 de ani de scenă

Ghisa Lucian,  Olteanu Tatiana,  Oana Andreica,  Fodor Attila, Carte de muzicologie

 

2006


Alexandru Marc, Tehnica de suflat. Principii şi aspecte tehnice,  rod al activităţii didactice şi interpretative

Alexandru Marc, Cornul de pe câmpul de vânătoare în sala de concerte

Andrei Constantin, Chitara. Tradiţie şi inovaţie

Bence-Muk, Carte de muzicologie

Bence-Muk, Balet – Corbii şi bufniţele

Bence-Muk – Marcu Şerban, Balet - Arahneea

Bence-Muk – Metea Răzvan, Balet - Strigoiul

Bence-Muk-Ciprian Pop, Balet – Capra cu trei iezi

Cipriana Gavrişiu , Similaritatea interpretării textului muzical în cadrul dou-ului vioară-pian

Cipriana Gavrişiu, Realizarea optimă a gestului interpretativ în dou-ul vioară-pian

Cuteanu Cornelia, Stil şi expresivitate poetică în pianistica liedurilor lui F. Poullenc

Cuteanu Cornelia, De la vocal la instrumental în acompaniamnetul pianistic al lied-ului

Csilky Boldizsar Tamas, Stileme ale creaţiei pianistice la Al. Skriabin

Ecaterina Banciu, Arhetipuri estetice ale relaţiei ethos-affectus în istoria muzicii

Elena Andrieş Moldovan  , Puccini – Adevărul unei vocaţii

Fuchs Francisc, Opera contemporană şi pianul acompaniator

Fuchs Francisc, Acompaniamentul de pian – gen creativ-interpretativ

Gabriel Banciu , Muzicologice

Gabriel Banciu, Semnificaţia estetică a programatismului muzical

Gabriel Banciu, Introducere în estetica retoricii muzicale

Gabriel Banciu, Gen,  Opus,  Formă

Gavriş Mihaela, Realizarea optimă a gestului interpretativ în duo-ul vioară-pian

Gavrişiu Cipriana, Similaritatea interpretării textului musical în cadrul dou-ului vioară-pian

Ghilea Ligia, Acompaniamentul pianistic al vocii umane. Studii comparate.

Groza Cornel, Tandemul dirijor-cor sau Năzuinţa spre performanţă

Groza Cornel, Ansamblul vocal-simfonic. Repere

Ina Hudea, Gânduri simple

Jucan Vasile, Îndreptar privind modalităţile de execuţie ale efectelor sonore din violoncelistica modernă şi contemporană (muzica de cameră)

Lucia Cicoară Drăgan, Iconie

Gorea Luminiţa, Rolul solistic al flautului în creaţia compozitorilor clujeni din a II-a jumătate a secolului al XX-lea

Mircea Neamţ Gilovan , Principii tehnico-interpretative la alămuri

Mircea Nemţ Gilovan , Lucrări pentru trombon din repertoriul contemporan

Rusu Ana, Tehnica şi virtuozitatea solistică/condiţii necesare interpretării vocale

Rusu Ana, Culoare şi expresivitate în creaţia vocală a secolului XX

Vera Negreanu, Literatura pentru 2 piane şi pian la 4 mâini

Vera Negreanu, Universul literaturii pentru 2 piane

 

2004


Nelida Nedelcuţ, Paradigme ale vocalităţii în muzica românească contemporană

Fundaţia “Sigismund Toduţă”, Studii toduţiene

Ligia Ghilea, Periplu în universul liedului

Dorina Mangra, Principii de bază ale interpretării istorice baroce la instrumentele cu coarde

Ionică Pop, Cuvinte pentru prieteni

Valeriu Maior, Sonata pentru vioară solo de la începuturi până în prima jumătate a secolului XX

Fundaţia “Sigismund Toduţă”, Sonata pentru violoncel solo de S.Toduţă

Fundaţia “Sigismund Toduţă”, Sonata pentru violoncel şi pian de V.Herman

Corneliu Bogariu, Convorbiri privind colindatul şi alte practici folclorice de iarnă

Dorina Mangra, Vioara barocă – interpretarea istorică în actualitate

Adrian Pop, Recviemul românesc

 

2003


Lucian Nireşteanu, Structurarea paradigmelor solfegistice si de dicteu muzical in procesul de creaţie didactică şi aplicare metodică

Ioan Goilă, Manualul clarinetistului

Totoian Ioan Nicolae, Curs modular de pedagogie

Constantin Rîpă,  Nelida Nedelcuţ, Culegere de melodi pentru solfegiere

Bogariu Corneliu, Printre lini,  printre mălini

Constantin Rîpă,  Nelida Nedelcuţ, Teste de dicteu si teoria muzicii

Tudor Jarda, Armonia modală

Ioan Bocşa, Colinde româneşti

Ninuca Oşanu Pop, Elemente specifice ale scriiturii pianistice enesciene

 

2002


Hilda Iacob, Aspecte stilistice în creaţia vocală,  corală şi vocal-simfonică a lui Sigismund Toduţă

Bogariu Corneliu, Colinde din judeţul Hunedoara

Nelida Nedelcuţ, Semiografia pianistică în creaţia românească a secolului XX

 

2001


Sigismund Toduţă, Concert pentru Oboi,  Corn englez,  Oboe d'amore şi Orchestră de coarde

Voichiţa Tiniş, Descifrarea pianistică

Cibişescu Iulia Duran, Cvartet de coarde nr.3

Cibişescu Iulia Duran, Structuri polimorfe in postmodernismul muzical romanesc

Eduard Terènyi, Armonia muzicii moderne

Georgia Grazziela, Mari personalităţi ale muzicii româneşti din sec. al XX-lea

Constantin Rîpă, Teoria Superioară a Muzicii,  vol. II- Ritmul

 

1999-2000

Sigismund Toduţă, Lucrări pianistice vol. I-II

AMGD, Arta vocală în toate ipostazele

Maria Jidav, ABC pentru pian

Ioan Bocşa, 1484 de colinde

Bianca Ţiplea Temeş, Antifonia in extenso

Dora Cojocaru, Creaţia lui G. Ligeti în contextul stilistic al secolului XX

Iosif Viemann, Istoria jazzului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Editura MediaMusica © 2017